Oaxaca

7 augustus 2017 - Oaxaca, Mexico

Geschreven vanaf de miniscule luchthaven heb ik Oaxaca als een warme, vriendelijke en mooie stad ervaren. 'God' speelt daar nadrukklijk met het weer. De ene keer voelt het als een Nederlandse natte zomer en de andere keer is het broeiig warm. Die avond gelijk maar ook het terras uitgeprobeerd. Wat hadden we een mooi uitzicht over Oaxaca en haar hoge bergen.

De vakantiewoning was top. Netjes en lekker ruim. Ach alleen als je wilde internetten moest je even 30 steile trappen op. De volgende dag zijn we in een busjes gestapt en naar Monte Albán gereden. De hoofdstad van de Zapoteken. Lekkere jongens trouwens. We zagen een schedel doorboord met drie ronde gaten! Het hoogste punt gaf ons een mooi uitzicht over Oaxaca en de ruines.

In de buurt van het centrale plein 'zocolo' namen we afscheid van ons gezelschap en gingen we de stad verkennen. Kathedralen gezien en huisjes in allerlei kleuren. Die avond ging ik even alleen op pad. Ik wilde namelijk het Mexicaanse dansleven meemaken. Het was wel wennen want de vrouwen namen graag de leiding over haha. Na de salsa mocht ik proeven aan de bachata. Deze dansstijl kende ik nog niet. We begonnen gelijk al met moeilijke voetbewegingen en heupbewegingen. Erg leuk om te doen! De volgende dag zijn we met een propeller vliegtuig naar Tuxtla Gutierrez gevlogen.