Mexico City

31 juli 2017 - Mexico City, Mexico

‘’Meneer, als u wilt kunt ook morgen vliegen?’’, vraagt de stewardess van Aero Mexico. Dan krijgt u 500 euro terug plus een overnachting in Mexico city. Ehmm, daar moest ik toch even nadenken. De vlucht was al best duur en ben op vakantie dus tijd genoeg. Nee! Hoe durft ze zoiets te vragen. Ik heb een lange reis gehad met de trein en heb het vervoer plus de early ticket in het hotel met veel bureaucratische telefoontjes moeten regelen. Daar heb ik moeite voor gedaan. Ik wil zo snel mogelijk vliegen!

Ongelooflijk wat een uitgestrekte stad. Ontelbare lichtjes zag ik tijdens mijn 'nacht' landing in Mexico City. Eigenlijk ging de hele vliegreis gesmeerd. Ik kon bij aankomst zo meelopen met een onbekende met het bordje 'Waalders' erop. Hij dropte mij in het hostel waar ik weer in een dorm kon verder pitten. Mijn reisgenoot kwam wat later... Met hem maak ik de reis door Zuidwest- Mexico.

De volgende dag was jetlag mijn grootste vijand en cafeïne de redder in nood. Ik had er toch wel last van. Eerst zijn we met een gids naar de ruines van de oude Aztekenstad '...' geweest. Waar ook de beroemde Cathedral ... te zien is. Het was verbazingwekkend om te zien hoe scheef de gebouwen staan in het stadscentrum (de slappe ondergrond zorgt namelijk voor verzakking van de gebouwen).

1. Wilma:
    4 augustus 2017
    Hoi Tom
    Leuk om jouw reisverhaal te kunnen volgen.Wat heb je al veel mooie dingen gezien, prachtige foto's.
    Geniet ervan.
    Liefs Wilma.
  2. Wilma:
    5 augustus 2017
    wat een hoogte, niet geschikt voor mensen met hoogtevrees...